Nevaren cocktail: Oglaševanje alkoholnih pijač in sponzorstva v Formuli 1

22.05.2015
Danes, 22. maja 2015 so Eurocare - evropska zveza za alkoholno politiko, angleški Inštitut za alkoholne študije in avstralska Univerza Monash izdali poročilo o obsegu oglaševanja alkoholnih pijač med Veliko nagrado Monaka 2014 in sponzoriranju moštev Formule 1 s strani alkoholne industrije. Raziskava je pokazala, da je zaradi sponzorstev alkoholne industrije, občinstvo po vsem svetu močno izpostavljeno oglaševanju alkoholnih pijač.

Podatki kažejo, da je bilo med Veliko nagrado Monaka 2014, vrhuncem prvenstva Formule 1, zaznanih v povprečju enajst referenc na tržne znamke alkoholnih pijač na minuto. Z drugimi besedami - občinstvo 500 milionov ljudi po vsem svetu je bilo v dveh urah prenosa dogodka oglaševanju alkoholnih pijač izpostavljeno v povprečju vsakih pet sekund.

Avtorji poročila menijo, da je praksa sponzoriranja, ki so jo proučevali, v nasprotju z Evropsko direktivo o avdiovizualnih medijskih storitvah. Strinjajo se tudi, da je sponzoriranje v nasprotju s šibkimi prostovoljnimi kodeksi, ki jih postavlja alkoholna industrija sama. Eurocare je vprašanja o primernosti sponzoriranja Formule 1 s strani alkoholne industrije naslovilo tudi na predsednika mednarodne avtomobilistične zveze (uradno francosko Fédération Internationale de l'Automobile, kratica FIA)  Jeana Todta, ki je zavrnil odgovornost.

Mariann Skar, generalna sekretarka Eurocare-a pravi: »Količina izpostavljenosti alkoholnim oglasom med dogodki Formule 1 presega vse standarde. V skupnosti Formule 1 ne priznavajo odgovornosti za oglaševanje 500 milijonskemu občinstv, zato pozivamo vse odločevalce v Formuli 1, da prekinejo sponzorirstva s strani alkoholne industrije.«

Kaherine Brown, direktorica Inštituta za alkoholne študije pravi: »Sponzoriranje motošporta s strani alkoholne industrije sproža mešane signale glede pitja alkohola v povezavi z vožnjo in varnostjo na cesti ter s tem deluje v neskladju s trenutnimi smernicami EU glede oglaševanja alkoholnih pijač.«

Dr Kerry O'Brien, vedenjski znanstvenik z Univerze Monash v Avstraliji pravi: »Oglaševanje alkoholnih pijač in sponzorstva s strani alkoholnih podjetij so zelo pogosta na tekmovanjih Formule 1, kljub temu pa do danes ni bila izvedena še nobena raziskava o obsegu in načinu oglaševanja v tem špotu. Podatki jasno kažejo, da je sponzoriranje in oglaševanje alkoholnih pijač v tem športu zelo obsežno, vsaj kar zadeva Velike nagrade Monaka. Pomembno je, da dodatno preučimo obseg in vpliv oglaševanja alkohola v Formuli 1, saj predhodne raziskave kažejo na močno korelacijo med oglaševanjem alkohola in povečano rabo med mladimi. Oblikovalci politik bodo s tem imeli boljše izhodišče za uvedbo strožje zakonodaje, ki vključuje prepoved oglaševanja alkohola.«

Sorodni članki

Z omejitvijo onesnažujočega prometa v mestih bi lahko zmanjšali škodljive koncentracije trdih delcev do 23 %, koncentracije dušikovih oksidov (NOx) v zraku pa za 36 %. EPHA in partnerji ugotavljajo, da bi s tem privarčevali do 130 milijonov evrov družbenih stroškov na leto. EPHA združuje več kot 80 nevladnih organizacij, med drugim tudi našo partnersko organizacijo Inštitut za zdravje in okolje, ki delujejo na področju javnega zdravja, zdravstvenih neenakosti in združenj zdravstvenih delavcev.
25.03.2021
Začenjamo s prvim sklopom usposabljanj v okviru projekta Akademija Brez izgovora, ki bo potekalo med 7. in 25. septembrom v Mladinskem centru Krško.
17.08.2020
V decembru sva se dva predstavnika naše organizacije udeležila dogodka v organizaciji Svetovne zdravstvene organizacije v Omanu.
Piše: Mia Zupančič
07.01.2020
To leto sem se udeležila Erasmus+ usposabljanja za mladinske delavce znotraj projekta »EUth WORK«.
Piše: Nina Rogelj Peloza
04.11.2019
V ekipi mladinske zveze Brez izgovora iščemo nove okrepitve – študente za izvajanje strokovnih delavnic na osnovnih in srednjih šolah.
26.08.2019
5. 4. in 6. 4. je potekal vikend retorike, na katerem smo v petek zvečer pisali pisma miru v okviru mednarodnega projekta, ki se bori proti nasilju in vojnam, kjer smo aktivisti razmišljali kako mi doživljamo vojno in nasilje v splošnem, kakšne vrste obeh poznamo in spoznali, da imata oba za vsakega posameznika drugačno konotacijo.
22.05.2019
Priložnost za vse, ki bi se radi pridružili mladi ambiciozni ekipi v vlogi administratorja. Prijave najpozneje do torka, 21. maja 2019 s priporočeno pošto na naš naslov.
08.05.2019
Brez izgovora Slovenija razpisuje delovno mesto administratorja/ke.
03.12.2018
Vabilo predsedniku Borutu Pahorju na visoko zasedanje OZN na temo kroničnih nenalezljivih bolezni, 27. septembra 2018 v New Yorku, ZDA
28.08.2018
Od 12. do 14. marca se je na Dunaju odvijal UN Mladinski forum o uporabi drog (UN
Youth Forum 2018), katerega se je udeležila Katarina Rozman. 
30.03.2018
Med 5. in 11. januarjem je Brez izgovora Slovenija v Ljubljani za en teden povezala 26 mladih iz 6 držav. Tema je bila “Zdrav način življenja v mladinskih organizacijah.”
24.01.2018
November - mesec preprečevanja zasvojenosti 
Koalicija NVO za preprečevanje zasvojenosti, z aktivnostmi v preventivi in zagovorništvu
20.11.2017
Skupina Brez izgovora Slovenija razpisuje tri nova delovna mesta.
21.09.2017
Na Ministrstvo za zdravje in Ministrstvo za okolje in prostor smo naslovili pismo podpore k aktivnemu sodelovanju Slovenije v procesu okolja in zdravja v okviru Svetovne zdravstvene organizacije.
24.03.2017
Namenite 0,5% dohodnineTwitter